torsdag 20 januari 2011

Att Våga

Catrin skrev ett så himla bra inlägg. Det är nämligen så att jag ska träffa henne imorn eftersom hon kommer till Stockholm. Hon är en vän jag fått via bloggen, jag har aldrig träffat henne förut, vi håller bara kontakt mellan våra bloggar. Det är spännande, jag har några såna vänner nu.

Catrin skrev att hon för ett år sedan inte skulle våga träffa en ny person så här, och jag kan säga likadant, fast att jag kanske inte vågat för två och ett halvt år sedan. Då hade jag precis slutat gymnasiet och var lite vilse. Det här med att inte duga som man är och att allt hela tiden är fel. Att ensam flytta till en liten stad och träffa nya människor fick mig att våga mer än vad jag trodde var möjligt.

På bilden är jag 17 år. Jag var lite vilse och hade många frågor. Jag är så glad att kunna se tillbaka och tänka att jag nu vågar, att jag en gång inte gjorde det, men att jag har växt. Jag har en blogg och jag har lärt känna väldigt många fina personer och jag hoppas många av dem känner samma sak. Att jag ens vågar ha en blogg är också ett steg. Jag läste många bloggar i flera år innan jag faktiskt vågade starta en själv, och det är Kalles förtjänst.

Hoppas inte inlägget blev alltför pratigt och att ni förstår vad jag menar. Jag vill i alla fall säga tack för att ni är så fina!

a Bientôt!



9 kommentarer:

  1. Självinsikt är en bra insikt! Du duger som du är! kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du ska träffa en bloggkompis!
    Jag har träffat några stycken som jag har kommit i kontakt med via bloggen och jag har inte blivit besviken! Fast det var lite pirrigt innan.

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att se tillbaka och upptäcka att man utvecklats och vågar mer?! Att efter tonåren då de flesta känner sig osäkra och vilsna märker att man känner sig mer och mer trygg i sig själv och inte bryr sig så himla mycket om vad folk tycker om en längre.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är så fint av dig att möta upp henne i sthlm. Härligt att få möjligheten att lära känna nya människor såhär! Det är väll en väldig tur att man bli modigare med åren :-)

    SvaraRadera
  5. fin tjej och ha så kul i morgon!:)

    SvaraRadera
  6. Åh vad roligt att du och Catrin skall träffas! Jag hade nog inte heller vågat träffa en "främmande" person för något år sedan, men man mognar och utvecklas ju med tiden så idag tror jag inte det skulle vara några större problem även om det självklart skulle vara nervöst.
    Tack för att du är så fin själv och för att du började skriva den här bloggen som är en av mina favoriter!

    SvaraRadera
  7. sv; Vigselringen beställde jag faktiskt igår. Den är i vitt guld med ett utstickande hjärta av små diamanter. Den är alldeles fantastisk.

    SvaraRadera
  8. tror att det är många som känner igen sig i det. men det är ju då man utvecklas, nåär man träffar nya människor och när man gör något som man egentligen inte vågar. hoppas ni får det trevligt!

    SvaraRadera
  9. Gila: Åh tack!

    Fifi: Ja verkligen, det är jättepirrigt, men det ska bli kul!

    Isabelle: Absolut, så att det inte är tvärtom!

    Mintekopp: Ja det är verkligen jättekul att träffa nya människor, som man dessutom har mycket gemensamt med!

    Lisa: Åh tack!

    Angeliqa: Absolut! Va kul att du gillar den, känns bra att höra! Älskar din blogg också!

    Angeliqa 2: Åh så fin den låter! Det ska bli så spännande att se din klänning och ringen!

    Bonjourvintage: Absolut! Det har du helt rätt i!

    SvaraRadera