torsdag 11 november 2010

Mina Föräldrar

Som sagt, denna lista fortsätter, dag tre!

Mina föräldrar är de bästa. På bilden ska de iväg och gifta sig och ungefär två år senare fick de mig. Ett och ett halvt år senare min syster.

Mamma är inredare och har en egen firma. Hon kommer från början från Umeå, men har bott i Stockholm mer än halva sitt liv. Hon är duktig på att rita, laga mat och hon läser mycket. Många tycker att jag och mamma är väldigt lika, men det tycker inte vi. En av mina finaste minnen med mamma var när vi lekte gömma nyckel, hon jag och Beate. Vi kunde leka det i flera timmar och det var lika kul hela tiden, även om mamma idag säger att lekte för lite gömma nyckel för både jag Beate är så dåliga på att leta efter saker som försvunnit.

Pappa är Resource Manager på SAS och är duktig på teknik, laga mat och att köra båt. Han kommer från Stockholm, fast hans föräldrar kom/kommer från Norge. Jag tycker att jag är ganska lik pappa, men det är nog bara jag som tycker. En av mina finaste minnen med pappa var när jag hade fått min moped. Pappa förklarade hur den fungerade och jag lärde mig att starta den. Även om jag bara körde den en gång kring kvarteret och att den såldes efter några veckor för att den var så dyr att försäkra var det så kul att vara med pappa i något han är så otroligt duktig på.

De har lärt mig allt jag kan och jag är glad att ha så bra föräldrar!

a Bientôt!


3 kommentarer:

  1. Grattis till dina underbara vackra föräldrar. Så fint du skriver om dem.

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet om dem och vad roligt med en bröllopsbild!

    SvaraRadera
  3. tack, vad söt du är!

    Det här är den bästa utmaningen någonsin, tänk vad mycket man får veta om alla de bloggare man följer!

    SvaraRadera