onsdag 10 november 2010

Min första Kärlek

Listan fortsätter!

Min första kärlek är min hittills enda. Han heter Kalle. Eller Karl egentligen men vi kallar honom för Kalle. Vi har varit ihop i 5 år, 1 månad och 9 dagar. Jag träffade Kalle på gymnasiet och vi blev ihop ganska snabbt. Utan honom hade jag inte varit den jag är idag, men inte heller hur det skulle vara. Här är hur vi träffades:

Jag såg dig för första gången i korridoren första dagen i skolan. Jag hade missat alla introduktionsdagar eftersom jag var i Grekland, så jag visste inte vem som gick i min klass. Det kom ett gäng och där gick du, jag såg att du hade Armani-glasögon och tänkte att det där måste vara tvåor. Sedan upptäckte jag någon gång i september att det var dig jag var kär i.

Sedan hände det inte så mycket mer förrän i oktober. Det var den 13 september 2005, och jag hade gillat dig ett tag. Jag vet inte om du visste det. Det skulle vara inspark och jag skulle dit, mest för att du skulle det. På skivan var det inte som jag trodde att det skulle vara, det var bara några ettor där, men det var en ganska fin lokal. Det slutade med att vi mest satt och pratade hela kvällen, med fnittrande kompisar runt hörnet. Jag tror att detta var det som utlöste det hela, att vi började ses efter skolan och vara hemma hos varandra. Sedan den 14 oktober kändes det som om vi var ihop. Fast det skulle dröja ytterligare en månad innan vi sa det högt, att det var vi.


a Bientôt!



4 kommentarer: