tisdag 16 november 2010

Ett ögonblick

Listan fortsätter även idag med ett ögonblick.

Jag vaknar tidigt och undrar vad klockan är. Den kan inte vara mycket, så jag försöker somna om igen. Jag funderar lite och försöker få ihop tankarna. Och så kommer jag ihåg dagen som gått, när vi var på NK och jag provade en tröja som du sa att jag var så snygg i och som jag köpte fast den var så himla dyr. (Det var en v-ringad fin-stickad tröja från French Connection som kostade runt 700 kronor, mycket pengar för en gymnaieelev.) Jag kommer också ihåg att du sedan sagt att jag var snygg i allt och att jag rodnade och sa tack och du sa tacka inte för det är så jag tycker. Jag kommer sedan ihåg att du följde med mig hem för andra gången någonsin och att vi spelade TV-spel och att din arm snuddade min och det var det bästa som någonsin hänt mig fram tills dess. Sedan skulle du hem och vi promenerade upp till tunnelbanan. Jag väntade en stund med dig och vi pratade lite och när jag skulle gå frågade du om du fick krama mig. Och det är klart du fick, det får du alltid. Jag flöt på moln hemåt och det pirrade i kroppen resten av kvällen och det var det bästa som hänt mig fram tills dess. Allt detta kommer jag ihåg i denna minut av att försöka få ordning på tankarna. Och herregud det fick jag.

a Bientôt!


1 kommentar: