måndag 1 november 2010

Birgit - Trädgårdsslottet

Här är projektet jag jobbar med denna termin. Vi hade redovisning idag och jag tycker det gick bra. Vi hade i uppgift att göra en friggebod och hade sedan fria tyglar. Det som skulle göras var podie/piedestal, en affisch samt en modell i skala 1:20.
Min friggebod är inspirerad av slottet Le Petit Trianon, som användes av franska drottningen Marie Antoinette på 1700-talet.

Här är jag bredvid min modell idag. Jag hade min rosa och vita klänning för den passar så bra till huset. Till det ett rosettskärp jag gillar väldigt mycket. Tack Caroline som fotade mig!

Här är min affisch. Skälet till att den fick heta Birgit var för att Birgit Friggebo var bostadsminister och införde att man fick bygga ett hus under 10 kvadratmeter på tomten utan att begära bygglov. (Detta är nu ändrat till 15 kvadratmeter) Men hennes förnamn passade bra tycker jag! Överskriften hämtade jag från Sofia Coppolas film Marie Antoinette.

a Bientôt!


5 kommentarer:

  1. hjälp, vad pilligt och fint och vad duktig du är!!

    SvaraRadera
  2. himla fin!
    en sån hade jag gärna haft på vår tomt.
    om vi nu hade haft en tomt.

    SvaraRadera
  3. Men jösses få fint! Kunde jag bygga en friggebod skulle jag garanterat köpa din modell!

    SvaraRadera
  4. Hej och varsågod, finaste Amanda.
    Det är roligt att läsa och se dina bilder. Det strålar om dig och dina klänningar - som alltid :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Caroline: Åh så kul att du tycker det!

    Kram

    SvaraRadera