onsdag 27 oktober 2010

Efter Kalas

Det är fint att ha kvar lite fika efter kalaset i helgen. Så det fick bli fika idag igen. Jag är ledig idag och pluggar för fullt. När jag inte fikar såklart!

Kalle och jag fick massa fina blommor i helgen också, som nu står i stora fönstret och nickar. Jag älskar snittblommor!

Sedan fick vi även en novemberkaktus! Himla söt så den fick stå på blombordet!

Jag missade helt att jag hade namndag igår, Amanda har ju namnsdag den 26 oktober. Men jag får en ny chans, nu på lördag har Elsa namnsdag, det heter jag i mellannamn. Jag heter Tove också, men den namnsdagen är inte förrän senare! Nu fredag har Viola namnsdag också, det är ett väldigt fint namn tycker jag!

Har ni också många namnsdagar?

a Bientôt!


6 kommentarer:

  1. Jag har tre, precis som du... Måste säga att dina föräldrar verkligen var finsmakare när det gäller namn :)

    SvaraRadera
  2. Anna: Åh va kul att du tycker det! Det ska jag hälsa dom!

    SvaraRadera
  3. ååh nej det glömde jag också helt bort! grattis i efterskott syster! <3

    SvaraRadera
  4. Vad gott med lite överblivet kalasfika!
    Jag har två namnsdagar.

    SvaraRadera
  5. Jag har tre namnsdagar ....ett av mina mellannamn gillade jag inte som barn...mörkade att jag hette Ingeborg...idag tänker jag inte på det...

    SvaraRadera
  6. och vilket fika sen!

    nää Catrin har inte namnsdag (bara Katarina) inte Lisa heller så vitt jag vet. Dumt.

    SvaraRadera