söndag 19 september 2010

Val, Arkitektur och Födelsedag

Idag vid lunchtid gick jag och Kalle och röstade. Det är så oerhört viktigt att rösta, alla som kan ska tycker jag! Vad jag röstade på är en annan historia.

När jag röstade hade jag på mig detta. I år är första gången jag får rösta. Vi röstade i Solna Gymnasium som ligger nära där vi bor. Det var en trevlig stämning och alla verkade spända på vem som vinner.

Jag hade mina perfekta pippiskor. De är så sköna att gå i men håller på att ramla isär. De är från Monki och har varit med några säsonger.

Sedan hade jag min nyaste klänning också som jag inte hunnit visa er. Det är en vintageklänning men jag vet inte riktigt hur gammal den är. Troligen hemmasydd.

Efter att vi röstat gick vi och handlade mat.

Råsunda är så himla fint. Jag vill alltid bo här.

Det här tegelhuset är verkligen drömmen. Allt längs Råsundavägen är några av de finaste husen jag vet!

Ikväll ska vi hem till Kalles föräldrar eftersom Karin fyller år! Grattis Karin!

a Bientôt!

4 kommentarer:

  1. Ja, att rösta är en skyldighet! Vad man sen röstar på är upp till var och en. Bara man röstar! Gillar också Råsunda. Bodde där när jag studerade. I en liten etta.

    SvaraRadera
  2. Gila: Ja verkligen, huvudet på spiken! Jaha ok, ja Råsunda är himla fint! Skönt att bo 10 minuter från centrala Stockholm men att det ändå inte känns så!

    SvaraRadera
  3. amanda,
    lämna in skorna till skomakaren!
    helst innan de är helt förbi.

    och visst är det speciellt med att rösta, när man går till skolor och gör det.
    det är alltid i skollokaler, iaf alla fyra gånger jag röstat i riksdagsvalet.

    i går när vi gick och röstade såg jag en man som förklarade för sina två döttrar hur det går till när man röstar.
    jag fick nästan lite stockning i halsen för det kändes så fint.
    särskilt som jag tänkte att han nog kom från ett land med lite svårare demokratiska omständigheter.

    ps.
    klänningen; fin!

    SvaraRadera
  4. Joanna: Det ska jag göra, hoppas de kan göra något!

    Det är det verkligen, det kändes så vuxet! Vi röstade i Solna gymnasium och det var verkligen ett av de finaste gymnasium jag sett. Alla samlades i ljushallen och det var en så himla fin stämning! Svårslaget!

    Åh så himla fint! Sådana minnen är så fina att man borde skriva ner dem så att man inte glömmer bort dom! Jag gillade att alla gamla tanter hade klätt sig i sina finaste kläder och gick långsamt för att rösta.

    Tack så mycket!

    SvaraRadera