tisdag 6 juli 2010

Sundborn

Förra året åkte familjen till Umeå. På vägen stannade vi till i Dalarna vid Sundborn där Carl Larsson bodde.

Det var otroligt fina omgivningar. Jag hade kortare hår.

Det fanns en loppis i närheten som sålde en kappa som en cirkusprinsessa en gång haft. Den var röd med pälskant som jag ville köpa. Undrar var den är nu. De sålde också en servis från Rörstrand som heter Amanda. Den var fin.

Det är så otroligt inspirerande, alla färger och former är verkligen helt otroliga! De var verkligen banbrytande på sin tid!

Sedan åkte vi vidare mot Umeå och hittade en fin rastplats.

Där fikade vi och åkte sedan vidare.

Vad gjorde ni förra sommaren?



3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!
    Vi kommer nog att åka upp till Umeå i sommar(jag är därifrån)

    SvaraRadera
  2. Åh tack så mycket! jaha det visste jag inte! jag älskar Umeå, sötaste staden!

    SvaraRadera
  3. oj bra fråga.. jag kommer mest ihåg kvällsdoppet i havet med mina vänner.

    SvaraRadera