söndag 27 juni 2010

Midsommar

Nu är jag tillbaka! Med snabbare Internet än någonsin! Min midsommar var på Landsort med nästan hela Kalles släkt. Vi kikar!

Landsort är den sydligaste ön i Stockholms skärgård. Midsommar är viktigt här. Fina flaggor.

Jag var klädd som en matros.
Svarta byxor: FRK
Scarf: Vintage 50-tal
Randig tröja: Vintage
Hatt: Beyond Retro

Landsort är så fint. Fyr.

Karin hittade fina blommor.

Niclas var med också.

Här är vi.

Det blev varmt så jag bytte klänning. Med luktärter.

Vi gick och plockade blommor till en krans.

Jag gillar hundkex. Andra fina blommor är midsommarblomster, blåklint och prästkrage. Och smörblomma såklart.

Landsort är så vansinnigt svenskt.

Karin hade fin bukett!

Fint!

Utanför huset växte små söta blommor. Som mjuk snö var dom.

Sen började midsommarfirandet. Midsommarstång, lotteri och fiskdamm.

Kalle i min krans.

Vi vann inget, förutom Niclas som vann en ljudbok. När lotteriet var klart köpte vi glass och lakritspipor. Var kan man köpa såna i Stockholm?

Här är jag i kransen.

Landsorts stora hamn.

Sen blev det svalt, då tog jag på mig rosiga klänningen från Indiska och lusekoftan.

Landsorts fyr i bakgrunden.

På Landsort blommar allt lite senare, så syrenerna var mitt i sin blomning. Som en längre sommar.

Solen gick ner.

Sen var den midsommaren slut.

Tack så mycket för denna gång. Hoppas vi ses snart igen!

A Bientôt!


6 kommentarer:

  1. oh, vad söt du var! jovisst, till hösten tänkte jag flytta till stockholm. om jag vågar!

    SvaraRadera
  2. Åh tack så mycket! Va kul, det är klart du vågar! Du som är så modig!

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert ställe du firade midsommar på!
    snygg hatt! jag har en liknande,får använda den lite oftare.

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder! Älskar matros-looken också, rawr!

    SvaraRadera
  5. Glamour: åh tack så mycket! Det var väldigt roligt midsommarfirande! rekommenderas verkligen! Ja den är användbar!

    Vintagesmulor: Åh tack så mycket!

    SvaraRadera
  6. psst! jag skrev ett litet inlägg där jag tipsade om din blogg och lånade därför några bilder av dig. hoppas att det var okej! (linneahansson.blogg.se)

    SvaraRadera