lördag 19 juni 2010

Kronprinsessans Bröllop

Här är pappa. Han stod idag på en av båtarna i Strömma Kanal där Kronprinsessan och hennes prins åkte Vasaordersslupen genom stan. Båten pappa stod på heter T26 och är en torpedbåt som han har hjälpt till med nu innan bröllopet. Själv följde jag allt hemma från soffan.

Han var mycket stolt och hade sin nya uniform. Han säger att det var jättekul och att det var mycket folk. Han syntes inte i TV, men det gör ingenting för han har ett minne för livet.

Här är några av pappas egna bilder. Alla stora båtar.

U-båt.
F78.
Här är en bild på Vasaordersslupen. Men inte med Kronprinsessan och Prins Daniel eftersom han inte kunde fota medans han gjorde honör.

Det har varit kul att se bröllopet, allt har varit så fint! Daniels tal var så fint att jag fällde en liten tår! Hoppas de blir lyckliga tillsammans!

A Bientôt!



3 kommentarer:

  1. Häftigt att vara på plats!
    Själv följde jag bröllopet på tv och det var ju så fint!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att merparten av sveriges befolkning grät lite när Daniel höll tal. Det var väldigt äkta och himla fint.

    SvaraRadera
  3. Glamour: Man såg nog mest där hemifrån tror jag!

    Angeliqa: Ja det tror jag med!

    SvaraRadera