onsdag 5 maj 2010

Vardagsheroes

Mamma:

För att hon vågar stå upp för sig och ta för sig. Hon vågade sluta jobbet hon jobbat på i 20 år för att starta ett eget företag med en vän. Hon är kunnig i många olika ämnen och är verkligen en modern och stark kvinna som tar med sig traditioner från mormor samtidigt som hon lever i nutiden. Hon bryr sig om andra utan att glömma bort sig själv och har alltid tid att lyssna. En verklig inspirationskälla! Mamma håller på med en blogg. Jag lägger upp länken här sen!


Bodil Malmsten:

För att hon är en av mina favoritförfattare, hennes böcker är helt otroliga. Hennes iakttagelser är vackra och starka och hennes val av ord är otroliga. Hon bodde i Vällingby under sina tonår, där jag också bott, men hon kommer från början från Jämtland. Hon lever ensam och är verkligen stark i sig själv, vilket jag tycker är viktigt. Hon flyttade till Frankrike utan att kunna ett ord franska och hon trivdes där och lärde sig allt eftersom. Hon ville, hon gjorde, hon kunde. Så vill jag också göra!
Här har ni hennes blogg.


UnderbaraClara:


För att hon är Clara! Hon är verkligen en modern kvinna som tar med sig traditioner in i samtiden, för att skapa en hållbar framtid. Hon har många viktiga åsikter och är bra på att ta upp ämnen för diskussion. Sedan för att hon vågar, hon tar för sig och vet vad hon gör. Hon inspirerar i allt hon gör och vet hur hon ska förmedla det. Hon går sin egen väg på sitt eget sätt. Hon har en framgångsrik blogg, en nystartad tidning och detta är bara början. Det är makt om något. Kolla bara detta inlägg.

Det som är röda tråden här är att de är starka kvinnorna som gör vågar. Det finns flera stycken i min vardag, jag har bara valt ut tre av dem. De visar hur man kan göra på ett annat sätt, eftersom det är så lätt att ta det säkra före det osäkra. De inspirerar och de vet vad de vill. De jobbar hårt och de ger inte upp, får en att tänka ett varv till. Och det är så jag också vill vara.

Vilka är era vardagshjältar?

A Bientôt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar