fredag 2 april 2010

Syster Yster

God morgon!

Hoppas ni alla har en trevlig påsk!

Idag kommer min familj över och hälsar på! Därför tänkte jag göra ett inlägg om min enda syster, Beate.

Här är en bild Kalle tog på henne till en uppgift. Han skulle ta en bild som var inspirerad av en annan bild. Så Beate fick vara Che. Som ni ser är hon inte så lik mig. Förutom näsan, vi har nästan identiska näsor.

Vi är bästa kompisar och om jag gifter mig ska hon vara tärna. Hon är bäst att gå och shoppa med för hon vet vad jag borde köpa och inte köpa. (Sen orkar hon gå i alla mina favoritbutiker, även om de ligger längst bort.) Vi förstår varandra och kan berätta allt.

Hon är ett och ett halvt år yngre än mig, och en dag ska hon bli fotograf. Hon ska bo i en lägenhet full med böcker och udda prylar. Hon ska åka på långa resor och ta fantastiska bilder. Hon kommer att skaffa sig en konstig liten hund som skulle kunna heta Rufus. För det är hennes finaste namn.

Hon är skälet till att vi åkte till New York i vintras, för hon ville se en Tim Burton-utställning på MoMa. Bara en sån sak. Det var nog den bästa utställning jag har gått på. Förutom en annan jag ska berätta om senare.

Eftersom vi är så nära i ålder har vi kunnat bli så pass bra vänner som vi faktiskt är. Hon är min enda syster och troligen den bästa. Hon är som en coolare version av mig, lite mer rebellisk. Nu i sommar tar hon studenten och jag kommer inte kunna gå på den, eftersom min examen är samma dag. Sådana saker gör ont.

Så när du läser det här inlägget Beate:

Du är bäst, fortsätt vara det för det finns ingen som du!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar