söndag 25 april 2010

Bas

Här i helgen såg jag Tim Guns guide to Style på tv. Det handlade om att Tim Gun och en kvinna skulle hjälpa någon med tråkig/opraktisk/ful stil. De visade vad som var bra och dåligt, hur man klär sig för sin ålder och allt annat som följer med. Det sista dom gjorde var att ge henne en lista på basplagg hon skulle ha i sin garderob. Det var bland annat en beige trench-coat, svarta byxor, en liten svart klänning och så vidare. Den var ju kul.
Då tänkte jag att jag skulle göra en egen lista på basplagg som jag har i min garderob. Så här är den:

♦ En blommig klänning.

♦ Ett par fina strumpbyxor.

♦ En fin jacka i en fin färg.

♦ En liten röd klänning. Istället för liten svart som alla andra har. En liten grön fungerar också.

♦ Ett par högklackade skor. Helst i en fin färg.

♦ En fin blus i fint mönster. Blommigt kanske.

♦ Något randigt.

♦ Något prickigt.

♦ Något blommigt.

♦ En riktigt fin kjol. Helst vid.

♦ Fina underkläder, underklänning är bra att ha.

♦ Ett vintage-plagg. Jag gillar 50-tal.

♦ Ett par byxor. Mina bästa är svarta med undulater på.

Så, där var min lista. Om man har en fin grund med kläder kan man variera det i oändlighet. Och bygga på. Och ta bort. Det är kanske därför jag älskar kläder så mycket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar