lördag 27 mars 2010

Ljus

Ljus är verkligen det viktigaste.

Här är min röda lampa i min röda hall. Det blir som i ett hjärta.

Här är min blåa jordglob i mitt vita vardagsrum. Det blir som havet.

Såhär så vår Earth Hour ut. Vi tände ljus och spelade memory och lade pussel.

Värmeljus, vilket vackert ord.


Här är lite miljövänliga tips:

Jag brukar ha två vattenflaskor med vatten i kylskåpet, vattnet blir kallt och man slipper stå och spola så länge.

Vi handlar mycket på second hand.

Man kan källsortera, vi sorterar plast, glas, metall och papper. Utbrunna värmeljus kan man källsortera som metall, någon man lätt kan glömma.

Vissa dagar tänder vi enbart värmeljus istället för lampor. Speciellt under dessa mörka månader.

Vi försöker äta lite kött, inte enbart av ekonomiska skäl, att äta något mål som är vegetariskt gör skillnad.

Och det är det viktigaste tipset, att det man gör faktiskt gör skillnad.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar