fredag 19 mars 2010

Hår

Här är bilder från första gången jag var hårmodell för Hårgänget. Vi var i Brunogallerian och jag blev klippt på scenen. Det var så otroligt roligt, min vanliga långa page med lugg blev plötsligt en platina-blond asymmetrisk page med sned lugg. Synd bara att jag klippte om frisyren till en page igen så fort jag kunde. För jag kommer nog aldrig ha en så cool frisyr igen.


Jag har haft kort hår sedan dess, varit hårmodell två gånger till och haft både gult, svart och lila slingor lite varstans i håret. Nu är jag tillbaka till min vanliga hårfärg som är blond.

Jag har alltid haft rakt hår. Tungt hår. Omöjligt hår. Volymen saknades, jag ville ha ett sådant hårsvall, lockigt hår. Det vill jag ibland fortfarande, en Marilyn-frisyr i platina-blont. Men sedan tänker jag på om det skulle passa mig, och det tror jag inte.

Man vill oftast ha det man inte har, och när man väl fått det var det inte lika roligt längre. Så nu försöker jag vara nöjd med mitt hår, även om jag inte alltid vet vad jag ska göra av det.

Bilder av Kalle

A Bientôt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar