torsdag 18 mars 2010

Carpe Diem?

För några år sedan var det mitt favoritordspråk. Latin. Vackert. Men ut tjatat. När jag idag såg UnderbaraClaras senaste inlägg kom jag på att det var ett ganska bra tag sedan jag bytte. Nu har jag en drös med favoriter.

Min absoluta favorit stället för Carpe Diem är nu:

Alla De dagar som kom och gick
Inte visste jag att det var livet

Jag fångar inte dagar, jag är istället bra på att minnas de som varit, men borde bli bättre på att vara i nuet.

Andra fina saker folk sagt:

Utan dig skulle dagens sinnesrörelser bara vara flagor från förr.

If the heart is afraid of breaking, it will never learn to dance.

I guess a crush by definition must hurt.

Your arms are my castle, your heart is my sky

Why is it so we die as copies, if it’s so we were born originals?

Who counts your tears, who knows your fears?

es temps sont durs pour les rêveurs

Eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar