onsdag 9 februari 2011

Nytt

Här är nu de utlovade bilderna på allt nytt här hemma! Ursäkta att bilderna är lite mörka, men det är svårt att fota i mörker.

Vi har satt upp en ny bokhylla för att få plats med lite mer saker. Rummet känns mycket större eftersom två likadana saker tillsammans ser mer ut än två små och olika.

Vi har även bytt ut en av affischerna till denna i rött. Köpt på Louisiana i Köpenhamn.

I hyllan står lite ljuslyktor.

Mamma hade köpt en fin filt till vår soffa eftersom den börjar bli sliten. Den är från Hemtex, Oddbirds har designat den.

Lite nya växter.

Vi har även köpt ett nytt TV-skåp, eftersom det såg så rörigt ut förut när det stod massa saker på golvet.

Vi har ställt in byrån i hallen. I den ska vi ha vantar och sjalar och annat smått.

Äntligen har hatthyllan satts upp också! Är himla nöjd, den passar bra till allt annat.

I köket har fönsterbrädan blivit som en liten rabatt. Vårigt och fint!

Vid spisen har jag ställt fram en liten bricka, där det man mest använder får stå.

Och slutligen, i arbetsrummet har vi satt upp en tavellist till Kalle, där vi ställde upp King Kong. Det är så kul att göra om, flytta runt saker, sätta upp nytt och lite nya växter. En vårstädning och sen är våren välkommen!

a Bientôt!


12 kommentarer:

  1. Du har fått det så vårigt och fräscht, gillar verkligen alla små söta detaljer som ugglorna!

    SvaraRadera
  2. Ah så fint! Riktigt hemtrevligt.

    SvaraRadera
  3. Har precis suttit och kollat på samma tv-skåp som ni har, på Blocket. Jag vill ha ett rött...

    SvaraRadera
  4. Mycket fint har ni skaffat. Jag älskar ert hemma, det ser så personligt, fint och hemtrevligt ut!

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev med alla nya grejer! Det är så roligt att greja om i hemmet :) Vi har också en sådan tv-bänk, den är väldigt praktisk och rymmer mycket :)

    SvaraRadera
  6. Ni har det så fint, gillar er retrostil!

    SvaraRadera
  7. ja det är verkligen kul att förändra hemma, det behövs inte mycket för att det ska kännas kul och fräscht och nytt.

    och fint har ni det ocks¨.

    SvaraRadera
  8. jag älskar verkligen er hall! den är så härlig med den röda färgen. fint!

    SvaraRadera
  9. åh vad fånigt stolt jag blir när jag ser oddbirdsgrejer. mest bara för att de kommer från samma ställe som jag och lite för att det är min killes syster och farbror som är med och fixar där ibland. och så har ju filten så vacker färg. jag brukar gå in och känna på den ibland, men blir alltid för snål och nu när jag ser den tänker jag att det nog snart är dags för en ny vända.

    SvaraRadera
  10. Så himla mycket nytt och fint! Alltid lika inspirerande att ta en titt i ert hem :)

    SvaraRadera